Eindelijk in PE! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anne Beijer - WaarBenJij.nu Eindelijk in PE! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anne Beijer - WaarBenJij.nu

Eindelijk in PE!

Blijf op de hoogte en volg Anne

13 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo iedereen!

Mijn eerste berichtje vanuit Port Elizabeth!
Gisterennacht zorgt de wekker ervoor dat iedereen(behalve Pepper en Bram, van wie ik die avond al afscheid heb genomen) om 02.00u wakker is. Na een halfuurtje rijden papa, mama, Roos en ik aan naar Lauke, vanaf daar meteen door naar Dusseldorf.
Eenmaal daar aangekomen onze rugzakken afgeleverd en ingecheckt, en toen afscheid nemen. Veel tranen natuurlijk, maar we moesten snel weer door omdat we onze vlucht moesten halen :(
De eerste en gelijk de kortste vlucht was van Dusseldorf naar Schiphol, na een tussenstop van een paar uur vlogen we door naar Johannesburg. Een vlucht van 11 uur voor de boeg die gelukkig meeviel, een super groot vliegtuig met rijen van 10 stoelen. En helemaal vol! Onderweg nog de ontelbaar vele bergtoppen van de Alpen en de Sahara, waar geen eind aan komt, gezien.
In Johannesburg aangekomen gingen we op zoek naar het busje van het hotel, was deze al weg omdat onze vlucht wat vertraging had. Meteen gebeld naar het hotel, met behulp van 2 Afrikanen, en binnen 10 minuten stond het busje voor onze neus.
Eenmaal in het hotel aangekomen was onze booking nergens te vinden. Na een uur zoeken, uiteindelijk toch gelukt. En omdat we zo veel geduld hadden en het niet onze schuld was, hebben we een mooiere kamer gekregen van die hele aardige man.
Naeen paar uur te hebben geslapen, werden we alweer gebeld dat het busje beneden voor ons klaarstond om ons weer naar de luchthaven te brengen.
En toen eindelijk de laatste vlucht naar PE(Port Elizabeth). Daar werden we ontvangen door een Zweeds meisje, die ons naar het vrijwilligersuis heeft gereden.

EN DAN NU EINDELIJK IN PORT ELIZABETH! Het huis is super mooi, gezellig en het voelt meteen goed. Ze hebben een hond, Google: een schatje, vindt het leuk om geaaid te worden en doet me daarom ook aan Pepper denken...
In het huis wonen we tot nu toe met 2 Brazilianen, 1 Duitser, 2 Nederlanders en de coördinatoren zijn een moeder en dochter uit Zweden. De 2 Nederlanders kennen we al van Stichting Muses, bij wie we een eendaagse cursus hebben gevolgd. En met de rest met wie ik al kennis heb gemaakt, klikt het gelukkig ook goed :)
Lauke en ik delen de slaapkamer en badkamer met Gerda, een 62-jarige vrouw uit Duitsand. Verder is er nog één oudere vrouw, de rest is allemaal begin 20.
We hebben een super mooie, grote kamer met een grote schuifdeur die open kan waardoor je gelijk de zonnige tuin instapt.

Net hebben we even gedoucht en onze koffers uitgepakt, en nu lekker in de tuin. Het is rustig hier, de meesten waren vanochtend al weg omdat om 09.00u het vrijwilligerswerk in de verschillende projecten begint.
Vanmiddag rijden we met Ricard, de bestuurder van het busje, een rondje door Port Elizabeth. Daarna komt rond 4 uur iedereen thuis en dan wordt er vanavond lekker gekookt met z'n allen, nasi met Afrikaanse groenten staat op het programma heb ik net gehoord.
En dan morgen beginnen in het weeshuis!

Ik ga het afsluiten, lekker buiten een boek lezen, en wachten op 2 nieuwe vrijwilligers om daarmee Port Elizabeth te verkennen.

Heel veel liefs,
Anne

PS we zijn aan het proberen om de foto's op de laptop te krijgen, dus die zijn er hopelijk morgen

• 13 Januari 2014 - 11:16

Marie José:

Hoi Anne,
    Goed om van je te horen!! Had net nog mailcontact met mama en heb het uitzicht vanuit jullie kamer al kunnen bewonderen, ziet er goed uit!! Lekker zonnig...
    Fijn te weten dat de reis goed gegaan is en dat er een warm onthaal was voor jullie!! Het is ook allemaal hartstikke spannend! Ook een goed gevoel dat je gelijk het gevoel hebt dat er fijne mensen om jullie heen zijn, daar moet je het toch mee gaan doen dus dan is het fijn dat het klikt.
    Ga even genieten van je uitzicht met een lekker boek en laat het maar gewoon een beetje over jullie heen komen......
    Tot zover, liefs uit Vught xx

• 13 Januari 2014 - 12:45

Isabel:

An wat fijn om iets van je te horen!
    Gelukkig een goede reis gehad en veilig aangekomen.
    Het klinkt allemaal super leuk, ik zie het al helemaal voor me haha.
    Ik ben echt kei jaloers en héél benieuwd naar de foto's dus hoop dat het snel lukt om ze erop te krijgen.
    Heel veel plezier en vooral genieten!!
    Dikke kus, ook voor Lauke

• 13 Januari 2014 - 13:09

Annet Beijer:

Anne, wat een leuk verslagje was dit al. En dan is dit nog maar het begin. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en zo prettig zijn ontvangen. De kop is er nu echt af. Je hebt de eerste kennismaking achter de rug; heerlijk dat je er meteen een goed gevoel bij had. Laat het maar beginnen nu! Heel, heel veel plezier, ook voor Lauke.
    Lieve groet, Annet.

• 13 Januari 2014 - 13:51

Janneke:

Hey Anne,
    We 'hebben' elkaar op Facebook, dus wat een leuke verrassing dat ik je nu kan volgen!
    Fijn dat je reis goed is verlopen, dat je er nu, na al die maanden eindelijk echt bent...
    Maak er wat van meid! Zoals ik het nu lees, komt dat helemaal goed

• 13 Januari 2014 - 16:11

Anouk:

Hoihoi,

Wauw! Eindelijk daar!
    Fijn dat de mensen daar zo behulpzaam waren & dat het er nu al leuk is!
    Ik ben benieuwd naar jullie eerste werkdagen ;)
    Geniet ervan allebei!

Kusjess x

• 13 Januari 2014 - 18:20

De Leukste Trainer:

he Anne leuk verslag laat maar weten in welke straat jij verblijft kan ik je opzoeken via google earth, blijf je volgen.Kus Peter

• 13 Januari 2014 - 18:32

Natasja Steenbergen:

Hi Anne,

Je eerste verslag beloofd veel goeds. Veel plezier en houdt ons op de hoogte met je (reis)verslagen.

Groetjes!

• 13 Januari 2014 - 19:28

Jacqueline Beijer:

Hoi Anne en Lauke,

Fijn om te horen dat met enig geduld van jullie kant de gehele reis vlekkeloos is verlopen! Gisteren heb ik wel vaak aan jullie moeten denken.. Ik heb met plezier het eerste verslag uit Zuid Afrika gelezen.Wat een ervaring aan plezierige indrukken doen jullie al op. Het klinkt echt naar meer. Veel plezier en succes morgen met de aftrap van het vrijwilligerswerk! Tot later!

Liefs van ons allen uit Nijmegen, Jacq

• 13 Januari 2014 - 20:08

Marjorie:

Hoi Anne, Super dat de reis goed is verlopen. Enne......ik vind het al knap dat jullie samen al die dingen zo rustig oplossen die niet helemaal volgens plan verlopen. Snap dat je daar ff lekker van bij moet komen ;)
    Ben benieuwd naar jullie volgende ervaringen! Groetjes van het Rietveld xxx

• 13 Januari 2014 - 23:00

Eus Beijer:

Hoi Anne,
    Klinkt goed deze aftrap. Wat vind ik het toch stoer. Ik zou al meteen in de stress geschoten zijn bij verdwenen busjes en papieren, maar zo te horen houden jullie het hoofd koel. Hartstikke knap.
    Ik kijk uit naar de volgende berichten.
    Liefs, Eus en familie

• 15 Januari 2014 - 11:34

Monique Kerkhof:

Hoi Anne!

Fijn om te lezen, dat de reis goed is gegaan. Het is prettig om jullie ervaringen te lezen! Dat maakt ons iets minder zenuwachtig hier, dat het wel goed met jullie gaat. Wij zijn hier supertrots op jou (en Lauke). Veel plezier en succes en we lezen graag hoe het jullie vergaat daar.

Liefs van alle Kerkhofjes

• 23 Januari 2014 - 19:39

Joke Steenbergen:

Hoi Anne, Wat leuk om jou te volgen in Africa ,ook de foto's.
    Wat zullen de kinderen blij zijn met jou.
    Vele lieve groeten van Harrie en Joke.