Het is bijna zo ver... - Reisverslag uit Berlicum, Nederland van Anne Beijer - WaarBenJij.nu Het is bijna zo ver... - Reisverslag uit Berlicum, Nederland van Anne Beijer - WaarBenJij.nu

Het is bijna zo ver...

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 Januari 2014 | Nederland, Berlicum

Hallo lieve lezers,

HET IS BIJNA ZOVER! Vannacht vertrekken Lauke en ik naar Port Elizabeth om daar te beginnen met 12 weken vrijwilligerswerk in een weeshuis en krottenwijk.
Voor degenen die nog niet een beeld hebben van wat we gaan doen, dit wordt onze reis:
- 6 weken in het weeshuis Door of Hope van 14 januari t/m 21 februari 2014, Port Elizabeth(Zuid Afrika)
- 6 weken in het zorgcentrum van 24 februari t/m 4 april 2014, Port Elizabeth(Zuid-Afrika)
- 7-daagse kampeerrondreis Garden Route, van Port Elizabeth naar Kaapstad, van 6 april tot 12 april 2014
- een weekje vakantie in Kaapstad
- 6 weken in Arusha(Tanzania) van 19 april t/m 30 mei 2014

Nu verder met wat ik deze week zoal heb gedaan :) Begin van de week nog wat werken om toch nog wat centjes mee te pakken. En daarna hebben we ons gericht op spulletjes kopen, inentingen en het visum; Lauke heeft een paar keer gebeld, en uiteindelijk kwam daaruit dat ons visum klaar was! EINDELIJK, na een paar weken wachten...
De dagen daarna van familie en vrienden afscheid genomen, dus dat is gelukkig al achter de rug. En gisterenavond vanochtend nog afscheid genomen van mijn lieve vriendinnetjes Sandra, Elske, Laura en Liselotte.

En vannacht vertrekken we dan! Het begint nu toch al een beetje te kriebelen in mijn buik, ook al besef ik het nog niet helemaal.

Als laatste nog even een bedankje voor iedereen die mijn cakes heeft besteld. En natuurlijk voor alle kaarten, bijdrages en niet te vergeten voor de brillen!
Ik heb net geteld: 18 zonnebrillen en en 39 normale brillen verzameld!! Ik zal de brillen op sterkte aan een plaatselijke opticien geven, die 1 keer per week naar ons tweede project komt. Waar de zonnebrillen naar toe gaan, daarvoor kijk ik ter plekke wie ze goed kan gebruiken.

Nou, dit was mijn eerste en laatste berichtje vanuit Nederland. Ik laat zo snel mogelijk als ik kan iets weten vanuit Port Elizabeth!

Liefs en dikke knuffel,
Anne

PS we skypen via het account: lauke.bosch

  • 11 Januari 2014 - 20:35

    Janine Figeys:

    Lieve Anne,

    Ik wens je alle goeds van de wereld. Heel veel leerplezier en geniet er van..
    Liefs...

    Janine

  • 11 Januari 2014 - 21:08

    De Leukste Trainer:

    Veel plezier zou je missen en zou je volgen

  • 11 Januari 2014 - 22:42

    Anouk, C:

    Super veel plezierrr!!! We zullen je missen! Kus en dikke knuffel, Anouk, Fenna, Niek, Peter en Annemarie

  • 12 Januari 2014 - 19:19

    Peter:

    goed aangekomen?

    veel plezier
    Berandette en Peter

  • 12 Januari 2014 - 21:58

    Mama:

    Hi die Anne,
    Aan deze zondag kwam geen einde....heb net gezien dat je geland bent op AirPort Johannesburg, voor dadelijk even een paar uurtjes slapen en dan naar je werkplek!
    Liefs mama

  • 23 Januari 2014 - 19:28

    Joke Steenbergen:




    Hoi anne wij volgen jou in Afrika .Fijn dat je het naar je zin hebt , wat zullen de kinderen daar blij zijn met jou.
    Wens je veel liefs toe ,hartelijke groeten van Harrie en Joke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Berlicum

Mijn eerste reis

Vrijwilligerswerk in Port Elizabeth, Kaapstad en Arusha.

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2014

Tanzania

12 April 2014

Op naar Cape Town!

27 Maart 2014

Jeffreys Bay

02 Maart 2014

Bungeejumpen!

19 Februari 2014

Jarig!
Anne

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 9780

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 02 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: