1 maand in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anne Beijer - WaarBenJij.nu 1 maand in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anne Beijer - WaarBenJij.nu

1 maand in Zuid-Afrika

Blijf op de hoogte en volg Anne

08 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo iedereen,

Weer een berichtje vanuit het nu wat bevolkte en grijze PE. Gelukkig is het niet koud, hopelijk morgen wat beter weer!

Maandag 03-02:
Alweer 3 weken hier, de tijd vliegt echt! Deze ochtend niet fit wakker geworden, net als Lauke, dus een dagje thuisgebleven.
En toen in de ochtend, NEEEE, opeens hele erge heimwee. Daarna met mama en Roos + Bram geskypt, even heel fijn. Gelukkig in de avond voelde ik me gelukkig alweer redelijk goed, dus even met Marlies en Lauke over het strand gewandeld.

Dinsdag 04-02:
Nog steeds niet helemaal beter, nog een beetje suf, maar in ieder geval beter dan gisteren. Dus vandaag een dagje naar Door of Hope. Vanuit ons huis een puzzel en een spelletje meegenomen, dus in het het weeshuis gepuzzeld, wat blouses gestreken, spelletjes gedaan, de kinderen van school opgehaald en met een jongentje zijn huiswerk gemaakt. Die middag al om 3 uur opgehaald. Toen was alles ook wel gedaan, dus daarna zou het ook saaier zijn geworden denk ik.
Eenmaal thuis even naar de winkel. Toen vonden we op straat 20 Rand, ongeveer €1,50. Heel toevallig kwamen we een vrouw tegen die om geld bedelde, dus het geld aan haar gegeven. Ze was er echt heel blij mee: ''Oh, God bless me. Thank you!'' Dus weer een goede daad verricht :)
's Avonds naar Barney's gegaan met Ilse, Kylie, Lauke en Marlies: Karaoke Night! De hele avond gezongen, gedanst en gelachen!

Donderdag 06-02:
Het zonnetje wil nog steeds niet echt doorkomen, dus lange broek aan en naar de crèche. Van te voren nog afscheid van Kylie genomen, die alweer weg gaat :(
Eenmaal daar hadden alle kinderen dikke jassen, mutsen en lange broeken aan, omdat het frisser was dan normaal.
In de avond Welcome & Goodbye Dinner. Welkom voor Roos en de nieuwe chauffeur, Goodbye voor Magdalena en Richard. Naar een restaurant aan de zee waar we nog nooit waren geweest, erg leuke avond gehad!

Vrijdag 07-02:
Vandaag alleen naar de creche geweest, Lauke was ziek. Blij dat ik ben gegaan, we gingen met alle kinderen en de 2 teachers naar Bayworld! 4 vrouwen van de kerk hadden dat georganiseerd, dus hadden alle kinderen een leuk uitje in de ochtend. De autorit vonden ze al super leuk. En daar hebben we ook nog een kleine uitleg gehad over zeehonden en daarna natuurlijk naar de dieren zelf kijken, ze vonden het helemaal geweldig!
's Middags over het strand naar Cubana gelopen met een paar mensen, om daar lekkere milkshakes en cocktails te drinken.
Die avond weer uit eten, dit keer in het centrum bij Buenos als afscheid van Mark en Ilse, die gaan zaterdag weg. Lekker Mexicaans/Portugees eten, aardige en grappige ober Alex. Dus gezellige avond uit gehad!

Zo nog even skypen met thuis. Daarna uit eten met Cindy, Stehanie, Lauke en Petra omdat Cindy morgen ook vertrekt.

Liefs, Anne

• 08 Februari 2014 - 16:27

Janine Figeys:

Hallo Anne,

Wat leuk jouw berichtje iedere week, en ik merk dat je daar een hoop te doen hebt en weinig tijd tot verveling. Ja, meiske heimwee kan iedereen wel eens overkomen, en zal wel weer snel overgaan.
    Geniet er maar van......voor dat je het weet sta je weer in Balkum...

Lieve groet,

Janine

• 08 Februari 2014 - 18:45

Joke Steenbergen:

Anne jou berichtje gelezen ,je bent alweer een ervaring rijker. De tijd gaat snel je staat zo weer op de stoep lieve groet Harrie en Joke.in Berlicum.Fijn dat er internet is , zodat je met je ouders en broer en zus kan skype.

• 09 Februari 2014 - 12:27

Fenna:

Heey Anne,

Leuk om te horen hoe het daar gaat :)
    Volgensmij was het in Bayworld super!
    En dat filmpje ahhww... Echt schattig
    Fijn dat je nu alweer beter bent en de heimwee dat hoort er denk ik wel bij...
    Nog veel plezier!!!

xxx Fenna

• 10 Februari 2014 - 09:30

Annet:

Hoi Anne,

Hopelijk gaat het weer wat beter me je. Niet leuk hè als je ineens overvallen wordt door heimwee. Maar het is wel heel begrijpelijk hoor. Goed van je dat je er zo over kunt schrijven. Dat lucht misschien al een beetje op. En super natuurlijk dat je in woord en beeld rechtstreeks kunt communiceren met je thuis. Dat helpt ook al weer een heel stuk.
    Mooi te lezen dat anderen zo blij kunnen zijn met wat jij voor hen doet. Hoe de waardering in kleine dingen kan zitten.
    Lekker aan het werk, lekker van het land genieten en gezellig met elkaar ontspannen. Veel plezier samen met Lauke.

Lieve groet,

Annet.

• 13 Februari 2014 - 20:10

Esther:

Hoi Anne,
    Allereerst natuurlijk (alvast) van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een mooi feestje van morgen en wij proosten hier zeker op je

• 14 Februari 2014 - 13:30

Annet, Jan, Loes En Bas, Janne, Ward ,Paul:

Hoi Anne,

Van Harte Gefeliciteerd met je 18e Verjaardag, geniet van deze Zuid Afrikaanse verjaardag en maak er met de mensen om je heen een mooie dag van.
    Wij wensen jou alle goeds toe en geniet van de dingen die je onderneemt en de mensen en dieren om je heen

Groetjes van ons allemaal

• 14 Februari 2014 - 19:50

Marjorie:

Ha Anne,
    GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!! Ben benieuwd of je het al gezellig gevierd hebt. Als ik je plaatjes bekijk dan wordt er lekker gedanst;) Het ziet er vaak gezellig en vrolijk uit. Maar ik snap best dat je de familie, vrienden en de vertrouwde omgeving van thuis af en toe mist. Volgens mij is het andersom ook zo hoor! VEEL PLEZIER en we zijn benieuwd naar je volgende avonturen en foto's.
    Groetjes en een knuffel, Marjorie (en natuurlijk van de rest van de familie)

• 14 Februari 2014 - 21:30

Jacqueline Beijer:

Lieve Anne,
    Van Harte Gefeliciteerd met je 18e verjaardag. Peter en ik zijn uit eten gegaan vanwege Valentijnsdag. Kennen ze dat ook in Z-Afrika? Verder vroeg ik me zojuist af of er veel tijdverschil is tussen PE en Nederland?? Bijzonder wat jij en Lauke allemaal meemaken op school en de creche en al die internationale mensen. Geniet er samen van en blijf vooral op de been! Veel gezondheid en een dikke kus vanuit Nijmegen!!