Weekend: paardrijden, rugby en safari's - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anne Beijer - WaarBenJij.nu Weekend: paardrijden, rugby en safari's - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anne Beijer - WaarBenJij.nu

Weekend: paardrijden, rugby en safari's

Blijf op de hoogte en volg Anne

27 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo allemaal,

Vandaag pas om 11u beginnen, dus lekker in het zonnetje even een bericht schrijven en wat foto's plaatsen.

Vrijdag 24-01:
Vroeg opgestaan om mijn nieuwe hardloopschoenen met Petra en Lauke in te gaan rennen. Pfff, vermoeiend in die hitte. Aankomende week nog maar een keer in de avond gaan proberen, en anders gaan wandelen.
Die ochtend ook nog naar drie crèches gekeken, de 2e was het leukste en schoonste. Ze hadden boekjes, zongen liedjes en niet super drukke kinderen die meteen aan je benen gaan hangen.
Eenmaal terug naar Bayworld, hoge verwachtingen: dolfijnen, haaien en mooie vissen. Maar dat viel tegen, alleen maar zeehonden, kleine pinguïns en een paar vissen + een groot museum over PE vroeger.
Daarna even naar het strand gegaan en 's avonds met de hele groep naar Barney's, even wat drinken!

Zaterdag 25-01:
Vandaag naar de manege Heavy Stables gereden om 2,5 uur lang te gaan paardrijden. Super mooie route richting het strand, daarna en rondje op het strand gereden en weer terug. Voornamelijk sjokken, maar soms stukjes draf. Mijn paard was heel enthousiast en wilde de hele tijd rennen, maar dat ging gelukkig niet omdat er nog paarden voor ons liepen. Echt heel leuk, maar 2,5 uur was lang genoeg. Nu nog last van mijn rug!
's Middags naar een rugbywedstrijd tussen de Southern Kings en de Cheetahs geweest in het Nelson Mandela Bay Stadium. Indrukwekkend: groot, mooi en een goede sfeer in het stadion.
Daarna uit eten geweest en toen een halfuurtje terug naar huis gelopen.

Zondag 26-01:
Deze dag weer vroeg op om met een deel van de groep naar het Kragga Kamma Park en het Seaview Lion Park te gaan. Echt leuk om al die dieren te spotten en om ze van dichtbij in het wild te zien, zoveel mooie dieren!
In het leeuwenpark mochten we bij 2 tijgers en 1 leeuw, alle drie van 6 maanden oud. Zo blij dat ik dat gedaan heb! Ze waren heel lief en rustig. Toen ik een van de tijgers op zijn buik aaide, ging hij helemaal op mijn voeten tegen mij aan liggen.

Dus een super leuk weekend gehad! Voor een nog betere indruk, bekijk de foto's :)

Liefs,
Anne

  • 27 Januari 2014 - 08:58

    DLT:

    He Anne, wij hebben wel ons spits gemist, maar toch gewonnen met 11-3 van heesch2 was vet in de zaal blij met de dames.Leuk verhaal, maar doe jij nog iets tussen de verhalen door, heb zo de indurk,,,,alleen maar vakantie,,,dat moet anders daarom heb ik de twee appeltaarten niet gekocht,,, nee nee was maar een klein grappppppje. Heb gisteren het pack bij jou thuis opgehaald even nog met je ouders gesproken en ik moest jou de groeten doen en ze missen jou,,,,, en ik(wij) ook wel. XXXDLT

  • 27 Januari 2014 - 12:21

    Annet:

    Hoi Anne,
    Wat maken jullie ontzettend veel me. En jullie zijn er nog maar goed en wel. Prachtige foto's van die wilde dieren. Geweldig toch om deze van zo dichtbij te zien. Ik geloof dat jullie vandaag op jullie nieuwe werkplek beginnen. Hopelijk kunnen jullie daar meer van jezelf kwijt. Hoe dan ook: het geeft allemaal weer (levens)ervaring.
    Dus: geniet ervan en nog veel plezier.
    Lieve groet,
    Annet.

  • 27 Januari 2014 - 13:35

    Carolien:

    Anne wat geweldig mooie ervaringen geniet ervan!!

  • 27 Januari 2014 - 21:27

    Akkie:

    Hoi Anne
    Leuk om te lezen wat je daar allemaal onderneemt. Ik krijg het idee dat je veel indrukken op doet, maar vooral ook geniet van alles wat je daar meemaakt. Ik hoop voor jullie dat het nieuwe project wat meer te bieden heeft, zodat je ook nuttig kan maken.
    Veel plezier.
    Groetjes. akkie

  • 28 Januari 2014 - 21:53

    Jeanne:

    Hoi Anne
    Wat leuk om jullie zo een beetje in de gaten te houden. Jullie vermaken je daar wel zo te lezen.
    Geniet ervan samen en heel veel plezier!

    Groetjes Jeanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Vrijwilligerswerk in Port Elizabeth, Kaapstad en Arusha.

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2014

Tanzania

12 April 2014

Op naar Cape Town!

27 Maart 2014

Jeffreys Bay

02 Maart 2014

Bungeejumpen!

19 Februari 2014

Jarig!
Anne

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 9752

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 02 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: