Nieuw project! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anne Beijer - WaarBenJij.nu Nieuw project! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anne Beijer - WaarBenJij.nu

Nieuw project!

Blijf op de hoogte en volg Anne

23 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo lieve lezers,

Ten eerste super bedankt voor het lezen van mijn blog en alle positieve reacties hierbij! Hier de afgelopen paar dagen in het kort.

Maandag 20-01:
Vandaag een nieuwe vrouw in het huis ontvangen, Kylie uit Australië. Daarna is zij ook mee naar het weeshuis gegaan. In Door of Hope niet veel gedaan, een deel van de kast opgeruimd. In de middag wel nog zwemlessen gegeven aan de groep kleinste kinderen. Watertrappelen en de schoolslag geleerd, het was meer voor de fun denk ik :)
Daarna even geskypt met het thuisfront voor de eerste keer! En toen het moment van de dag; pannenkoeken eten, echt super lekker gemaakt door Christa en Mariana!

Dinsdag 21-01:
Deze ochtend niet veel in het weeshuis gedaan, er is steeds minder te doen als de kinderen op school zijn. Toen de kids thuiskwamen hebben we zwemles aan de tweede groep gegeven, ging al beter omdat zij een paar jaar ouder zijn.
Eenmaal thuis lekker eitje gebakken en 's avonds de 19e verjaardag van Mariana gevierd met taart. Daarna gezellig gekletst met Mariana en Ilse + nog wat Braziliaanse woorden en namen geleerd.

Woensdag 22-01:
In het weeshuis de kast verder opgeruimd, die kast is nu klaar. Daarna met de vrijwilligers, Noma en Phila Twister gedaan en de cupsong geleerd! Toen even gekletst met Noma. Die is 18 en spreekt Afrikaans, Xhosa en Engels. Ze vertelde dat ze ons vaak gewoon verstaat, omdat Nederlands heel erg op Afrikaans lijkt. Maar dat hield ze stil, zodat ze mooi met ons mee kon luisteren ;)
Rond 2u weer thuis, even naar het strand gelopen. Alleen waaide het zo ontzettend hard, dat we toch maar zijn teruggelopen.
Weer terug het rooster met de tijden voor volgende week gezien, echt niks - hele lange dagen en we beginnen 3 dagen heel vroeg, zodat we de kinderen maar een paar uur kunnen zien.
In de avond hebben Cindy, Lauke en ik nasi gemaakt met kippenpootjes, heel lekker! Tijdens het eten overlegd, wat gaan we dit weekend doen? :
- zaterdag: horse riding op het strand, rugbywedstrijd in het Nelson Mandela Bay Stadium
- zondag: Seaview Lion Park + Kragga Kamma Park

Dus een heel leuk en druk weekend voor de boeg!

Donderdag 23-01:
Het weeshuis begint steeds meer tegen te vallen, vandaag weer niet veel gedaan.
Eenmaal terug met Petra naar de supermarkt en sportwinkel geweest, hardloopschoenen gekocht en morgenochtend al beginnen met hardlopen met Lauke!
En toen het leukste nieuws; YEAAHH, we mogen naar een ander project! Morgen gaan we met Richard kijken naar 4 verschillende crèches in townships in PE, en dan kunnen we kiezen waar we willen gaan helpen. Dus maandag al naar een nieuw project!

Dikke knuffel vanuit PE,
Anne

• 23 Januari 2014 - 19:46

Joke Steenbergen:

Hoi Anne, Leuk om jou te volgen in Africa, wat zullen de kinderen blij zijn met jou .
    Wij wensen je nog een fijne tijd .
    veel lievegroeten Harrie en Joke.

• 23 Januari 2014 - 20:27

Agnes Lichtenberg:

Dag Anne!
    Erg leuk om je blog te lezen en je leven daar te volgen. Geniet maar van elke dag en alle bijzondere ervaringen; en ik blijf graag volgen. Veel liefs, Agnes

• 23 Januari 2014 - 20:39

Dorien Wijgers:

Hoi Anne,

Hier een klein berichtje uit het verre Geffen. Wat leuk dat ik zo via het blog jou een beetje te volgen.
    Zo te lezen ben je al best gewend. Toch een heel avontuur zo ver van huis.
    Hoor zo af en toe ook van jullie mam en pap wat je allemaal aan het uitspoken bent.
    Ik wens jou en je vriendin een fijne tijd. Pas goed op jezelf.
    Dan passen wij op jullie mam. hahahaha
    Nou ik ga er weer vandoor.

kus
    Dorien

• 23 Januari 2014 - 21:32

Anouk:

Wauw wauw! Die foto's, wat is het mooi daar & met veel lieve kindjes erop! Benieuwd naar jullie nieuwe project! Veel plezier dit weekend :) Heeft Lauke ondertussen ook een eigen blog?

Kus, Anouk

• 24 Januari 2014 - 22:58

Annemarie:

Hi Anne,
    Wat leuk om je blog te lezen. En helemaal leuk die foto's.
    Jullie maken al van alles mee in daar in PE in een korte tijd.
    Geniet ervan. Ik hoop dat je een leuk nieuw project zult krijgen.

Groetjes ook aan Lauke,
    Annemarie

• 25 Januari 2014 - 11:27

Sara :

Lieve Anne,
    We hebben net je foto's bekeken we wisten niet dat dat kon haha. Echt hele schattige kinderen (tenminste zo zien ze er uit). Hier gaat alles z'n gangetje een beetje saai maar dan is het leuk om jouw verhalen te horen :) . We zijn wel een beetje jaloers op het weer want hier is het echt nat -,- tot de volgende keer op je blog!
    Xx Marjorie en Sara